sheffield week 2 - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van sanne wennekers - WaarBenJij.nu sheffield week 2 - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van sanne wennekers - WaarBenJij.nu

sheffield week 2

Blijf op de hoogte en volg sanne

03 December 2017 | Verenigd Koninkrijk, Sheffield

Na een heel leuk eerste weekend moesten we maandag weer beginnen. We begonnen deze dag met een ruilspel, we kregen een rode balpen mee en hiermee moesten we met andere dingen ruilen. Daarna zijn we met zijn alle in de bus gestapt en zijn we naar Sheffield United geweest, daar hebben we de jongens van het eerste gezien en hebben we daar voetbal training gehad. En afsluitend natuurlijk met een groepsfoto.

Dinsdag hebben we geschaatst en het spel Curling gedaan, dit met 5 spelers tegen 5. S ‘avonds was de voetbalwedstrijd Fullham tegen Sheffield United. Zij verloren met 5-4, ondanks dat was het een leuke en spannende wedstrijd om te zien. Daarna natuurlijk met z’n alle nog even de pub in geweest, maar we moesten de dag daarop weer naar school dus op tijd naar bed.

Woensdag zijn we weer naar Chesterfield geweest, om 09:30 stonden we in de kou op een groot rugby veld, samen met Engelse studenten hebben wij die dag een sportdag geleid voor twee bassischolen. Dit was ondanks de kou wel leuk om te doen. Om 15:00 waren we klaar en konden we weer naar huis.
Donderdag zijn we de dag begonnen met een les van Patricia, hierbij hebben wij ons Euro mobility pass ingevuld. Nadat dat gedaan was hebben wij uitleg gekregen over het spel Jachtseizoen en zijn we dit spel gaan spelen. Twee weglopers en twee zoekende. Het was een erg leuk spel en ik werd er erg fanatiek van. Uiteindelijk hebben we de twee weglopers natuurlijk gepakt.
Hierna hadden we even gauw een pauze en al snel moesten we ons bevinden in de presentatie ruimte. Hier kregen wij een presentatie van Mick, hij was een sportcoach/leider. Hij gaf een presentatie over hoe je het beste om kon gaan kinderen tijdens sporten en alles wat je over een kind moest weten voordat je met hen aan de gang kon gaan. Het was een erg informatieve presentatie en heb er zeker wat van geleerd.
Vrijdags begon de dag pas om 10:30, eindelijk een keertje uitslapen. We moesten ons melden op school en even later stond er een grote schoolbus voor ons klaar en reden we met z’n alle naar het Peakdistrict. Dit was zo’n drie kwartier rijden en toen waren we er. Hierna kregen we een korte uitleg en begonnen we met lopen. Het was een lange tocht met veel modder, water, oneven paden en veel lol. Eenmaal boven op de top van de berg was dit een bijzonder mooi moment, het uitzicht was prachtig, maar het waaide enorm hard waardoor we al weer gauw naar beneden moesten lopen. Na een tocht van 2,5 uur mochten we weer terug in de bus naar huis en sloten we de laatste schoolweek af.
S ‘avonds spraken we met z’n alle af en zijn we de club ingegaan en hebben we ons laatste avondje in Sheffield zeker nog wel even goed afgesloten met z’n alle.
Die zaterdag zijn we nog even gauw naar Medowhall gegaan en s ’nachts aangereden naar manchester airport. En toen waren de twee weken alweer afgelopen en zaten we alweer in het vliegtuig terug naar Nederland.